בעלי עסקים שיש להם מוצרים פיזיים למכירה? אתם יכולים לנצל את העמוד העסקי שלכם וליצור חנות בפייסבוק שבה ניתן למכור מוצרים.
הכתבה הזו תסביר לכם מה היתרונות של חנות בדף הפייסבוק, איך להוסיף אותה, איך להוסיף מוצרים ועוד.
חנות בפייסבוק – מה זה בעצם?
פייסבוק היא כלי נהדר לעסקים שבה אפשר להציע את המוצרים או השירותים ולהיות בקשר עם הלקוחות. עסקים משתמשים בפייסבוק בכמה דרכים, הן על ידי דף עסקי בפייסבוק, הן על ידי פרסום בתשלום לכל קליק והן בדרכים נוספות כמו באמצעות קבוצות ואף פרופיל פרטי.
עסקים שיש להם עמוד עסקי, יכולים לשווק את עצמם ולהציג תכנים בעמוד העסקי לרבות תוכן טקסטואלי, תוכן תמונה, סרטון וגם יצירת חנות פייסבוק.
חנות בפייסבוק (באנגלית: Facebook Shop / Store) הוא מקטע בלתי נפרד מהעמוד העסקי והוא מקנה כלים נוספים שמאפשרים לסוחרים, עסקים, בעלי חנויות וקמעונאיים, להציע את המוצרים המוחשיים שלהם בפייסבוק – כולל תמונות, תיאור, מחיר ואף אפשרות לתשלום או להעברה לאתר מסחר אלקטרוני.
בנוסף, חנות בפייסבוק הוא תנאי הכרחי ליצירת חנות באינסטגרם (שגם שם אפשר למכור מוצרים).
חשוב לציין כי פייסבוק מציעה כיסוי "הגנה לרוכשים" כך שהם יכולים להתלונן ולערב את פייסבוק או אינסטגרם אם המוצר לא התקבל, ניזוק, חסרים לא חלקים, הוא שונה ממה שנתבקש ועוד. ההגנה לא חלה על מוצרים מסויימים כמו דירות, רכבים, השקעות פיננסים, מתכות ויהלומים ועוד.
למי זה מתאים?
יצירת חנות באמצעות דף פייסבוק עסקי מתאימה לעסקים שהם חנויות עם מוצרים פיזיים – כמו סוחרים או קעונאיים. ככלל, חנות בפייסבוק יכולה להיות מתאימה לעסקים בתחומי הביגוד, הנעלה, מוצרים לבית וגם מוצרים עבור ילדים ותינוקות.
עם זאת, פייסבוק לא מגבילה לאילו מוצרים פיזיים (כל עוד הם חוקיים כמובן). לכן, כל עסק שיש לו מוצר פיזי – יכול להציע את המוצרים שלו באמצעות החנות הדיגיטלית.
למי זה לא מתאים?
חנות בפייסבוק לא מתאימה לעסקים שהם נותני שירותים או עסקים שמציעים נכסים למכירה (כמו רכבים לדירות). פייסבוק אמנם לא תגביל אתכם אם תציעו לדוגמה "הכנת הסכם משפטי ב- X ₪" – אולם, לא לכך החנות הדיגיטית נועדה, אלא למוצרים מוחשיים. אגב, נותני שירותים יכולים להוסיף מקטע "שירותים" לדף הפייסבוק ושם לציין את השירותים של העסק.
מה היתרונות של הוספת חנות לדף פייסבוק?
יש כמה יתרונות ותכונות מעניינות שמקנות חנויות בפייסבוק, והם:
- חינם לחלוטין – חנות בפייסבוק היא ללא תשלום כלל.
- הוספת מוצרים ללא הגבלה – ניתן להוסיף כמה שאתם רוצים מוצרים ללא הגבלה. אפשר לעשות זאת מוצר מוצר, או בבת אחת מוצרים מרובים.
- קטלוג, אוספים וקטגוריות – ניתן לשייך את המוצרים לפי קטגוריות או אוספים מסויימים כך שהלקוחות יוכלו למצוא מוצרים שהם מקובצים יחד.
- קשר עם לקוחות – צרכנים יכולים לשלוח הודעות לדף שלכם כדי לקבל מידע נוסף ולשאול שאלות על המוצרים.
- מידע אנליטי – ניתן לקבל מידע אודות נתוני השימוש של הלקוחות, כמו מספר צפיות, הקלקות ורכישות.
- תפוצה רחבה עם מרקטפלייס – מוצרים של החנות שלכם עשויים להופיע גם ב-Marketplace של פייסבוק כך שניתן לקבל תפוצה רחבה יותר.
איך לפתוח חנות בפייסבוק?
הוספת החנות הדיגיטלית (מסחר אלקטרוני) היא על ידי הוספת תכונה / מקטע לעמוד הפייסבוק שלכם. לפני יצירת החנות, וודאו שהתבנית הפעילה של הדף שלכם היא תבנית "קניות", אם לא, עליכם לשנות אותה.
כך או כך, כדי לבדוק את התבנית הפעילה או לשנות אותה, פעלו כך:
היכנסו לעמוד שלכם > לחצו על הגדרות בראש הדף > לחצו על "תבניות ולשוניות" > בדקו אם התבנית הנוכחית היא "קניות", אחרת לחצו על "ערוך" > גשו אל התבנית "קניות" ברשימה ולחצו על "הצג פרטים" > בדקו את הלשוניות ואז לחצו על "הפעל תבנית" ואז "אישור".
יש לכם תבנית 'קניות'? כדי ליצור חנות בפייסבוק, פעלו כך:
לחצו על הלשונית "חנות" או "קנה" בעמוד הפייסבוק.
הגדרת מקטע החנות – החלונית החדשה תציג לכם את התנאים ומדיניות הסוחר, שאותם יש לקרוא ולהסכים, ואז לחצו על "המשך".
בחירת שיטת תשלום – ניתן לקבוע איך אנשים יקנו את המוצרים מהחנות, על ידי שליחת הודעה לעמוד או העברתם לאתר אחר לתשלום, ואז לחצו על "המשך".
הגדרת מטבע – ניתן לבחור באיזה מטבע המוצרים יוצגו כמו שקלים חדשים, דולרים וכד'. לאחר מכן לחצו על "שמור".
אם יש לכם אתר מסחר אלקטרוני (איקומרס) בפלטפורמות צד שלישי ששם אתם מוכרים ומנהלים את המלאי, ניתן להגדיר חנות באופן אוטומטי וגם המוצרים יתווספו באופן אוטומטי. מבין הפלטפורמות נמנות BigCommerce, Shopify ואחרות.
בעת סיום יצירת החנות, ניתן להוסיף תיאור של עד 200 תווים לגבי החנות שלכם, מה אתם מציעים שם למכירה ועוד מידע.
איך להוסיף מוצרים לחנות פייסבוק?
הוספת מוצרים לתוך חנות פייסבוק היא עבודה די פשוטה וקלה. כך עושים זאת:
- נכנסים ללשונית "חנות" או "קנה" בעמוד הפייסבוק (אם אתם לא שם).
- לוחצים על הכפתור "הוסף מוצר". אם יש לכם אוספים, ניתן להוסיף מוצר ישירות לאוסף.
- מוסיפים תמונות ו/או סרטונים לפי גדלי תמונות ברשתות חברתיות תואמים.
- מוסיפים שם של המוצר, כדאי שיכלול מילות מפתח רלוונטיות.
- תיוג המחיר של המוצר, ואם יש מחיר מבצע אז מתייגים גם אותו.
- כותבים תיאור של המוצר, כך שיהיה קצר, קשור למוצר, מבליט את התכונות של המוצר. לא להוסיף HTML, מספרי טלפון, כותרות ארוכות או פיסוק מיותר.
- אם בחרתם תשלום בקישור חיצוני, עליכם יהיה להוסיף את הקישור של המוצר.
- בוחרים האם לשתף את המוצר בעמוד העסקי.
- בוחרים את נראות המוצר – ציבורי או פרטי.
- לוחצים על "שמור".
דרך נוספת להוספת מוצר באופן ידני, על ידי כניסה אל "כלי פרסום" בחלק העליון של הדף שלכם, ואז לחיצה על הלשונית "מוצרים" מתחת למילה חנות.
עריכת מוצרים או מחיקת מוצרים
אם אתם מעוניינים לערוך את המוצר כמו שינוי תמונה, טקסט, מחיר או קישור, אפשר לעשות זאת באמצעות אחת הדרכים הבאות:
- לחיצה על הלשונית "קנה" או "חנות" בעמוד העסקי, לאחר מכן לחיצה על המוצר הרצוי ואז לחיצה על "ערוך", או ישיר לחיצה על עריכה מעל המוצר הרצוי.
- לחיצה על "כלי פרסום" בתפריט העליון בעמוד, לאחר מכן לחיצה על "מוצרים" מתחת ללשונית "חנות", לאחר מכן לחיצה על המוצר הרצוי, ואז לחיצה על "ערוך".
לאחר השינויים והעדכונים לגבי המוצר, לוחצים על כפתור השמור לשמירת המידע.
כדי למחוק את המוצר, במקום לחיצה על "שמור" לאחר לחיצה על עריכת המוצר, פשוט לוחצים על הקישור מחיקת המוצר ואז מאשרים את המחיקה. דרך נוספת למחיקת מוצר אחד או כמה, על ידי כניסה אל כלי הפרסום > מוצרים ואז בחירת המוצרים למחיקה.
איך להוסיף אוספים / קולקציה?
אוסף או קולקציה, הוא בעצם קטגוריה שמאגדת בתוכה מוצרים דומים עם קו דמיון משותף. לדוגמה, אם יש לכם חנות בגדים, תוכלו ליצור אוסף עבור קולקציה של מכנסיים, של חולצות וכד'. או לחילופין של סוף עונה או קולקציה של שנה קודמת.
כדי להוסיף אוסף / קולקציה, יש להיכנס לעמוד הפייסבוק שלכם, ואז לחיצה על הלשונית "קנה" או "חנות". בחנות שלכם, לחצו על הכפתור "הוסף אוסף". לאחר מכן, אתם תועברו לאזור יצירת האוסף ושם יש לציין את הפרטים הבאים:
- שם האוסף.
- האם הוא ציבורי או פרטי.
- בחירה האם הוא אוסף נבחר – כזה שיבלוט בראש המקטע של החנות.
- לבסוף לחצו על "שמור".
דרך נוספת ליצירת אוספים, היא על ידי כניסה אל התפריט "כלי פרסום", ואז לחיצה על אוספים, מתחת ללשונית "חנות".
מחיקת קולקציה או עריכת שמה – ניתן לבצע באותה על ידי כניסה אל האזור כמו שכתוב בפסיקה הקודמת.
איך להוסיף מוצרים לתוך אוסף או לבטל שיוך (להסיר)?
בעת יצירת הקולקציה / אוסף, פייסבוק מאפשרת הוספה של מוצרים עוד לפני ההוספה. עם זאת, במידה ושכחתם, או שתרצו לשנות – להוסיף או למחוק – את המוצר מתוך האוסף, אפשר לעשות זאת בקלות.
- היכנסו אל התפריט "כלי פרסום" בעמוד הפייסבוק ואז לחצו על הלשונית "אוספים".
- בחרו את הקולקציה הרצויה לעדכון ולחצו עליה.
- מתחת לשם האוסף, ליד הכותרת "רשימת מוצרים", לחצו על "הוסף מוצרים".
- בחרו במוצר ואז לחצו על "הוסף".
- לאחר מכן שמרו את האוסף.
תיוג מוצרים מהחנות
אתם יכולים לתייג מוצרים מהקטלוג או מהחנות שלכם, בתמונות או בסרטונים שאתם מפרסמים בעמוד הפייסבוק. כאשר אנשים יראו את התמונות או הסרטונים, הם יוכלו ללחוץ על התגית ואז הם יועברו לעמוד המוצר בחנות שלכם ואז לבצע רכישה (שופינג).
לצורך תיוג המוצרים, יש לוודא כי הוספתם את המוצרים הללו לחנות. ניתן לתייג עד 30 מוצרים בכל תמונה או סרטון ומומלץ לבחור רק את הרלוונטיים ביותר.
בעת הוספת התמונה או הסרטון (או בעת העריכה) לעמוד הפייסבוק כפוסט – ניתן ללחוץ על הכפתור "תיוג מוצרים" שם יש להקליד את האותיות הראשונות של המוצר ואז לבחור אותו, לאחר מכן יש ללחוץ על סיום תיוג.
מה עוד חשוב לדעת?
קיימים כלים נוספים כמו הוספת חשבון בנק, תשלום בתוך החנות, הזמנות, יצירת קשר עם לקוחות שרכשו מוצר ועוד – כלים אלו זמינים בארצות הברית ו/או באמצעות התממשקות לאתרי מסחר אלקטרוני שונים (eCommerce).