מאז הרפורמה הגדולה בישראל, מחירי הסלולר ירדו בצורה דרמטית – אבל דבר אחד לא השתנה גם כיום קשה לנו לדעת איך לבחור חברת סלולר. אז יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת.
אלו הטיפים שאתם חייבים להכיר כשאתם בוחרים חבילת סלולר.
פריסת רשת
לא פעם ראינו ושמענו בחדשות על תקלות ובעיות של רשת סלולר, אך זה לא הדבר. מכיוון שרשת הסלולר מבוססת על תדרים ואנטנות סלולריות, חשוב לדעת האם במקום המגורים שלכם יש אספקה תדירה של רשת הסלולר כך תוכלו לדעת האם יהיו לכם קשיי קליטה ובעיות אינטרנט בעתיד. ניתן לבדוק את פריסת הרשת אצל מוקדי השירות או דרך האתר שלהם.
גודל סים (SIM)
סים זהו כרטיס הרשת המותקן במכשיר שלכם והוא נועד לספק שירותי סלולר עבורכם כדי שתוכלו להוציא ולקבל שיחות, מסרים וגלישה באינטרנט. הטכנולוגיה משתנה תמיד ויש כעת 4 סוגים שונים של כרטיסי SIM: סים רגיל, מיני סים, מיקרו סים, ננו סים.
כאשר אתם בוחרים חברת סלולר, וודאו מהו גודל ה-SIM שלכם, את זה תוכלו לדעת על ידי בדיקה פשוטה באינטרנט או במדריך הטלפון לפי סוג המכשיר שברשותכם. בנוסף, יצרני טלפונים ניידים רושמים בדרך כלל על המכשיר איזה סוגי SIM מתאימים.
מחיר סים
מחירי כרטיסי סים נעים בין 30 ל-50 שקלים באופן חד פעמי. אך, ישנן חברות שמציעות מחיר SIM ללא תשלום נוסף בעת ההתחברות אליהם. אם זה המצב, וודאו איזו חבילה מציעה חברת הסלולר שברצונכם לבחור והאם יש צורך בתשלום ה-SIM. תופעו לגלות כי בחברות הקטנות, הסים בדרך כלל ניתן ללא תמורה.
נקודות שירות
נקודות שירות הם מעבדות ומוקד שירות לקוחות שניתן לגשת אליהם על מנת לקבל פתרון בתקלה כלשהי של רשת הסלולר, בעיות של כרטיס SIM, הגדרות מכשיר או טיפול בתקלות של המכשיר לרבות שבר או אובדן. מרבית הפניות לנקודות שירות הם טיפול בבעיות של המכשיר עצמו או שירותי שירות נוספים.
אם המכשיר נרכש מחוץ לחברת הסלולר, סיכוי גדול מאוד שאינכם צריכים נקודת שירות, שכן בעיות של רשת הסלולר או נושאי שירות אחרים כדוגמת חשבוניות וכד' ניתן לפתור גם מרחוק, על ידי שיחת טלפון למוקד שירות הלקוחות של החברה.
חבילות סלולר
חבילה היא גורם משמעותי לאופן בחירת חברת סלולר, ככל שישנם יותר חבילות ומגוון של אפשרויות, כך יש לכם יותר ברירה ותוכלו לבחור מה הכי מתאים עבורכם. חברות הסלולר מציעות בדרך כלל חבילות ללא הגבלה שהן חבילות עם הגבלה אך ההגבלה היא גדולה מספיק מהממוצע כך שתוכלו להשתמש באופן סביר.
בדרך כלל מדובר על שיחות של 2500 דקות בחודש ומעלה ו-2500 SMS ומעלה. לגבי האינטרנט זה תלוי בנפח הגלישה, ישנן חברות המציעות האטה לאחר ההגעה לנפח הגלישה וחלקן מספיקות של האינטרנט שלכם לחלוטין על למחזור החיוב הבא.
תשלום וחיוב
אופן החיוב עשוי להשפיע על בחירת חברת הסלולר. בדרך כלל החיוב נעשה על ידי הוראת קבע בנקאית או הוראת קבע אשראית. אך, ישנן חברות המציעות אפשרויות תשלום נוספות כגון תשלום על ידי Paypal או תשלום מזומן באמצעות חשבונית בדואר/בנק.
שירותים מתקדמים
ישנם שירותים נוספים שחברות הסלולר מציעות, כדוגמת שיחות טלפון לחוץ לארץ, חבילות גלישה בחו"ל, שיחות ומסרונים בעת שהיה בחו"ל ועוד. אם לקרובי המשפחה שלכם יש אפליקציות WhatsApp ודומיו, ייתכן שלא תצטרכו לרכוש חבילת שיחות לחו"ל. במקומות רבים אף ישנו Wi-Fi ולכן זה עשוי אף לחסוך את חבילת הגלישה לחו"ל, אלא אם כן אין שם תשתית אינטרנטית לגלישה דרך וואי-פיי.
החלפת חבילה
כמעט כל חברה גובה תשלום בעת מעבר בין חבילה לחבילה או בעת סיום החבילה הנוכחית ועדכון מחירים. זה לא צודק בעיקר עבור צרכנים רבים, אך זה המצב, החברות מנסות למצוא דרכים נוספות להגדלת הכנסות. קנס מעבר בין חבילות עשויה להיות בין 30 שקל ל-80 שקל ועל כן, כדאי לבדוק מה המחיר לפני כן ונסו להוריד את המחיר ככל הניתן.
רכישת מכשיר
אלו מכם שאין להם מכשיר סלולר, ביכולתכם לרכוש את המכשיר על ידי חברת הסלולר או על ידי משווק מורשה או חנות טלפונים מקומית כלשהי. היתרון של רכישת מכשיר מחברת הסלולר היא שהן יוכלו לתקן אותו כשיהיו תקלות והן לא ירצו לתקן מכשיר שלא נקנה אצלן אלא אם המחיר יהיה אחר.
אך יש גם הרבה חסרונות ברכישת מכשיר בחברת סלולר: מחיר המכשיר גבוה משמעותית מהשוק, הן לעיתים מכניסים תוכנה/אפליקציות משלהן שלעיתים לא ניתן להסיר ובנוסף מחיר התיקון של המכשיר (בעת הצורך) הוא לא נמוך ממעבדה חיצונית.
לכן ערכו השוואת מחירים של המכשירים ואפשרויות תשלום כגון פריסת תשלום כך שתוכלו לרכוש מכשיר בהתאם לדרישות ולכיס שלכם.
מחירים ועלויות
חשוב מאוד לדעת מהם עלויות של חבילות הסלולר, עלויות משתנות, שירותי פרימיום בתשלום ועוד. אז זהו גם טיפ חשוב למרות שהמחירים לא הדבר היחידי שמשפיע על אופן בחירת חברת סלולר.